måndag 24 juli 2017

Kryddor på höjden

Efter att ha gått och laddat i flera år har jag äntligen kommit till skott och gjort mig en kryddstapel. Då, första gången jag såg krukor staplade på det här sättet, tyckte jag att det var en kul idé och bestämde mig omgående för att skaffa en. Inte hade jag väl kunnat tro att det skulle ta mig 3-4 år innan jag kom till skott. Hihi!


Nu har jag alltså en. Fast jag vet inte... Alltså, den blev precis som den skulle och jag har planterat kryddor i den, precis som jag hade tänkt, men ändå... Det är något med den som gnager i mig. Jag är inte helt överförtjust. Frågan är varför jag inte är nöjd. Kanske är det helt enkelt så att stilen inte passar in i min övriga trädgårdsstil. Tills jag har bestämt mig så står den där.

Den där odlingslådan har förresten sett sina bästa dagar och under den kommande veckan är det tänkt att jag ska byta ut den och alla de andra lådorna i köksträdgården. Jag funderar på att uppgradera snigelsäkerheten när jag ändå är i farten. Funderar på att fästa koppartejp längs kanten. Funkar det? Är det nån som har provat?

Allt gott!

1 kommentar:

  1. Hej Ellan!
    Ser inte om du har olika storlek på krukorna, dottern har ett torn med stora krukor längst ner och mindre uppe, problemet med den är att de torkar ut fort så man vår vattna ofta. Har inga sniglar men snäckor, ett år åt de upp både sallad och dill, så jag har satt koppartape på en odlingslåda,och det fungerar, vet inte om det är brist på snäckor som gör det, eller om det är tapen.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.