söndag 17 september 2017

Ljus

Vädret är minst sagt ombytligt. Och fort går det i svängarna också! Under förmiddagen sken solen och jag passade på att ta ner en pil som for illa i stormen härom dagen. Knappt hade jag hunnit lasta grenarna på släpet och kört ner dem till tippen förrän ösregn tog vid. Hm. Trots att den gångna sommaren har gått i samma ombytliga vädermelodi så kan jag inte låta bli att bli häpen.

Nåja. Utefix blev till växthusmys vilken inte är så himla dumt. Te, lite godis och ett korsord ersatte ogräsrensning och gräsklippning.

Jag är svag för prismor och har en hel del i mitt ljustempel (=växthus). Solljuset reflekteras och kastar ut småsolar runt omkring mig. Idag fascinerades jag av ljusspelet som kom ur en prisma som hänger vid ett av fönstren. Bilderna är kanske inte världens bästa, men ljuset kom i alla fall med:





Hoppas ni alla har det riktigt bra så här på söndagskvällen och att ni har härliga höstdagar. Allt gott!

1 kommentar:

  1. Gillar också prismor och en stund i växthuset när det är tråkväder är inte det sämsta. Kul att du lyckats fota solarna i glaset.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag blir superglad! Det är så roligt att läsa vad du tycker och tänker.